bgator

sunnuntai 22. syyskuuta 2013

Bike prepping...

I've been preparing my KTM 950 se for rally for a while now. This has been done:
-rally fairing set.
- 2-1 exhaust.
- rear aux fuel tank.
- better bash plate to protect the engine cases.
- vacuum fuel pump.
- few protection pieces around the bike.
- roadbook and ICO.
- better seat.
- adjusted the suspension.
- changed wheel bearings.
- updated the airfilter for a custom made system for easier cleaning and changing.
- foam grips to avoid blisters as long as possible.

Still on to do list are:
- steering suspension ( SCOTT).
- try out TUBLISS system for tyres.
- install a drinking water system, 2 l.
- chains and sprockets.
- test drive it like mad!
950 SE  is not the best bike for rallying what comes to weight but i chose to use it, mainly because that bike was in my garage and i kinda like the idea to take it to it's limits.
It's not so long time a go, that they used these heavy bikes for even Dakar, so these are capable bikes!
 what comes to the driver, that's a another story...

Tämä 950 SE ei ole optimaalinen pyörä ralliin, se on vaan pyörä joka mulla oli tallissa ja jota olen valmis viemään äärirajoille. Eikä siitä nyt vielä kovin kauan ole kun tämän painoluokan vehkeillä kurvailtiin Dakarissakin, joten kyllä kapasiteettiä näistä löytyy!
Mitä kuskiin tulee, se jää nähtäväksi...




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti