bgator

perjantai 22. marraskuuta 2013

Repairs...

I started to repair my radiator. Once i got it off, i didn't find any crack anywhere?? I located the problem into the return connection "pipe". It was bended and deformed, leak was coming from between the hose and connection. Lower attachment of the radiator took some damage also and that was completely broken. In my opinion this attachment is mistake from the factory, it is quite vulnerable since it´s connected to oil tank. Any hit on skid plate can brake it quite easily.
I need to think different option for better attachment...
However i installed new silicon hoses for the whole cooling system, also changed cooling fan´s thermostat for lower temperature RC8 version. That switches on the fan´s sooner.


Aloitin jäähdyttimen korjailun, kun sain sen irti en löytänytkään halkeamaa?!? Vuoto johtuikin paluu puolen letkun kiinnityksen vääntymisestä, se oli mennyt melko soikeeksi ja sieltähän se vuodon syy löytyikin. Jäähdyttimen alakiinnike oli kokonaan mennyt poikki, tämä on mielestäni melkoinen tehtaan suunnitteluvirhe alkujaankin, se kiinnittyy öljytankkiin suoraan ja pienikin isku pohjapanssariin voi aiheuttaa tämänlaista vahinkoa. Täytyy miettiä parempia kiinnitys vaihtoehtoja...Sain kuitenkin vaihdettua uudet silikoni letkut järjestelmään ja tuulettimien termostaatin vaihdoin RC8 malliseen, se kytkee tuulettimet aikaisemmin päälle.








New hoses...

New thermostat switch.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti